Fahrenheit

Fahrenheit



Lucas Kane egy hétköznapi, a többi 6 milliárd
embertársától semmiben sem különbözo fiatalember ezen a szépnek nemigen
mondható napon (elvégre ki hallott róla, hogy tavasszal mínuszok legyenek New
Yorkban) beült a kedvenc kávézójába, hogy elfogyassza szerény ebédjét, miközben
egy kis lírikus olvasni valót lapozott át, Shakespeare egyik halhatatlan
muvének személyében. Ebéd után belekortyolt a kávéjába, de már azon nincs ideje
elgondolkodni, hogy o tulajdonképpen nem is szereti a feketét., mivel egy
rejtélyes eronek engedelmeskedve (nem, nem az elrontott hasának J), kimegy a toalettre, ahol beül az egyik
kabinba, utána pedig képszakadás következik be hosünk emlékezetében. Mikor
legközelebb magához tér, egy halott fölött térdel, aki szemmel láthatólag
eroszakos módon távozott el az élok sorából: a testén több szúrt seb is tátong.
Lucas kezében, meg persze mi más is lenne, mint egy véres kés. Lassan kezd
pánikba esni, mivel a kint falatozó Police Officer (alias fakabátJ)
bármikor úgy dönthet, hogy megy egy kicsit könnyíteni magán. Így a mi
kezünkön múlik, hogy Lucas bebizonyítsa ártatlanságát, megkeresse a valódi
tettest, akinek tehetetlen bábként engedelmeskedett, egy osi Maya átok hatása
alatt. Végül persze nem csak Mr. Kane, hanem a világ sorsa is rajtunk múlik
majd…

[Az irányítás és egyebek] Mielott belevágnánk a nem túl hosszú, de annál élvezetesebb és epikusabb kalandjainkba, ismerkedjünk meg egy kicsit az irányítással. Ami elsore furcsának, és használhatatlannak fog tunni, második ránézésre, meg zseniálisnak. Hosünket az egér+billentyuzet kombinációval terelgethetjük. Ajánlott a mozgást a „wasd” párosra kiosztani, a másodlagos iránygombokat meg a nyilakra, mindjárt kiderül, hogy miért van erre szukség. Ha találunk egy tárgyat, amivel interakcióba kerülünk, akkor a képernyo tetején megjelennek különféle ikonok, hogy mit is tehetünk velük. Mellettük pedig az ehhez szükséges Egérmozgás. Tehát, ha a fal mellett lévo seprut fel akarjuk venni, akkor le kell nyomni a rágcsálónk bal gombját, plusz az egeret jobbra kell mozgatni. Találkozhatunk még akció részekkel is, ahol a készítok a Shenmue sorozatban bevált gombnyomkodásos módszert alkalmazzák. Ekkor adott idore kell nyomkodni az elsodleges és a másodlagos iránygombokat, amelyeknek a megjeleno színes ábrák felelnek meg. (Jelen esetben ugyebár a „wasd” és iránygombokat fogjuk használni.) Mivel ezek a részek kísértetiesen hasonlítanak a már említett Shenmue hasonszoru feladataira, és nagyon hülyén nézne ki, ha mindig úgy hivatkoznánk rájuk, hogy pl.: „most a gombnyomkodásos rész jön”, így az ottani elnevezést, a QTE (Quick Time Events), fogom rá használni. Ezek után vágjunk bele is a kalandjainkba. Különlegesség még, hogy hoseink nem életerovel, hanem „lelkiállapot jelzovel” rendelkeznek, ami értéke a különféle események hatására változik negatívan és pozitívan. Ha nullára csökken, akkor sokkot kapnak és kezdhetjük elölrol az adott fejezetet. Vannak életpontjaink is, amik az elrontott QTE-k után csökkennek, növelni meg a nagyritkán található ezüst keresztekkel lehet.

!!!Az alább olvasható végigjátszás csak egy mód a sok közül, mivel a Fahrenheit arról híres, hogy annyiféleképpen lehet megoldani az adott helyzetet, amennyi játékos csak van.!!!

[Chapter 1-Lucas] Miután Lucas magához tér a hipnózisból, és elmúlik a sokk, hogy egy hulla felett térdel, húzzuk a halottat az egyik WC fülkébe, és csukjuk rá az ajtót. Vegyük fel az ablak mellett, a falnak támasztott seprut, és az egér ide-oda mozgatásával töröljük fel a vérfoltot a padlóról. Fussunk oda a mosdóhoz és a jobb oldali csapban mosakodjunk meg (no egy kicsit Lucas lelkiállapota), és szárítsuk meg a kezünket. Ütögessük meg kétszer az automatát, amibol egy kis apró hullik ki. Ha akarjuk vegyük fel a kést a földrol, de szerencsésebb, ha ott hagyjuk. Menjünk ki a Toalettbol. Ha nem indult el a terem másik felén vígan falatozó rendor a WC felé, akkor nyugodtan ballagjunk oda az egyik asztalhoz (ahol a kaja van)(ellenkezo esetben rohanjunk ki a vészkijáraton) Üljünk le, fogyasszuk el az ebédünket, konstatálljuk a tényt, miszerint furcsa, hogy kávét rendeltünk, amikor nem is szeretjük, olvassunk bele a könyvbe, végül fizessünk. Ha nem futottunk ki az idobol, akkor leülhetünk a bárpulthoz tv-t nézni, vagy a bejárat melletti zene automatától kérhetünk egy muzsikát. (ekkor emelkedik is egy kicsit Lucas lelki állapota). A telefont semmiképp se használjuk, mivel hosünk a volt barátnojét hívná fel, aki nem veszi fel a kagylót valamiért, így a lelki állapot romlik… Végül, hagyjuk el az éttermet (értelemszeruen, erre akkor kerüljön sor a legkésobb, amikor a rendor elindul a WC felé), amit a fobejáraton, vagy a vészkijáraton is megtehetünk. Az utcán érdemes, a kicsit arrébb parkoló taxit megkeresni, és nem a közelben lévo metrólejárón lemenni, mivel az elso esetben megint növekszik a lelkieronk.

[Chapter 2-Carla&Tyler] A tett színhelyére érkezik a 2. és 3. számú fohosünk Carla Valenti és Tyler Miles rendornyomozók. Carla a mindig komoly nyomozónot, Tyler pedig a tipikus laza, humoros segítotársat testesíti meg. Ha egy fejezetben együtt szerepelnek, akkor az Enter lenyomásával tudunk váltani közöttük. Menjünk be a falatozóba, és beszéljünk a rendorrel, Martinnal. A társalgási rendszer a tárgyak használatához hasonlít. Tehát az egérnek a (felül kiírt irányokba való) mozgatásával lehet megválasztani, hogy mit is mondjon a karakterünk. Az fontos, hogy mielott lejárna a rövidke ido, kérdezzünk valamit, mivel ha rosszat is mondunk, még van esély jó mederbe terelni a társalgást, ellenben, ha lejár a csíkkal jelzett ido, akkor mindenképpen vége a társalgásnak, és a legtöbb esetben nem is lehet újrakezdeni… Miután minden lényegeset megtudtunk, kérdezzük ki a terem végében üldögélo helyszíneloket Tylerrel, utána pedig Carla-val faggassuk ki a pincérnot, Kate-t. Menjünk be a WC-be, és eloször Carla-val vizsgáljuk meg a vérfoltot, a kabinban lévo hullát, és a baloldali kabint. Tylerrel is menjünk ezeken a helyeken végig, utána nézzünk bele a szemetesbe (a tükrök mellett), és mossunk kezet, végül vegyük fel a kést a földrol. Menjünk ki a vizesblokkból, majd a hátsó ajtón távozzunk. A sikátorban Carla majd Tyler segítségével is beszéljünk az iszogató hajléktalannal, akitol momentán nem sok mindent tudhatunk meg, de legalább van egy-két poénos beszólása. Megnézhetjük még a kukát is, aztán Carla-val vessük fel Tylernek, hogy álljunk tovább. Tylerrel szálljunk be a sárga kocsiba, és már vége is a 2. fejezetnek.

[Chapter 3-Lucas] A rémálom után a véres valóságba ébredve kászálódjunk ki az ágyból. Vizsgáljuk meg a rajta lévo vérfoltot, majd takarjuk is le gyorsan. Az éjjeli szekrényrol vegyünk be egy fejfájás elleni tablettát, és fogadjuk meg a dobozán lévo jótanácsot: „Használata után alkohol fogyasztása nem ajánlott.” A rádiót ne kapcsoljuk be, mert csak a tegnapi gyilkosságról szóló hírekkel van tele, amitol megint csökkenne Lucas lélekereje. Menjünk ki a nappaliba, ahol is idohiány lévén ne nézzünk nagyon körül, hanem fussunk a csörgo telefonhoz és vegyük is fel. A vonal túloldalán Lucas bátyja, Markus van, aki öccse hogylétérol faggatózik. Végül megbeszélnek egy találkát a közeli parkban. Sétáljunk be a hálószobával szembenyíló fürdoszobába, és zuhanyozzunk le, utána még mossuk le a vért a kezünkrol a csapnál, aztán nyissuk ki a tükrös szekrényt. Fáslizzuk be a karunkat, aztán csukjuk be a szekrényt… Mókás, mi J. Rohanjunk vissza a hálószobába, és a szekrénybol vegyük ki a ruhánkat és öltsük is fel. A konyhához közel található kisasztalon hever egy kulcs, ami a lakásajtót nyitja, gyorsan tegyük el. A bejárathoz közel, az oszlop tövében egy véres rongy van, amit vágjunk be a mosógépbe. Körülbelül ekkortájt egy látomásunk lesz, amiben eloször találkozhatunk a QTE gombnyomkodással. Ezután egy rendorjáror kopogtat be, mivel a szomszédok furcsa hangokat hallottak kiszurodni éjjel a lakásunkból (rossz, aki rosszra gondol.). A kulccsal engedjük be, és az igazságnak megfeleloen feleljünk a kérdéseire. Ha nem volt idonk eltakarni a véres ágylepedot, akkor ne engedjük be a hálóba, és hazudjuk azt, hogy a vérebünket tartjuk a szobában, így le is lép a rend buzgó ore. Ha kedvünk tartja, nyugodtan szétnézhetünk a kégliben. A konyhában ihatunk egy kis vizet a csapból és tejet a hutobol (no a lélekeronk), és egy extra kártyát lelhetünk fel az egyik szekrényben (minden kártya 10 pontot ad, és megfelelo mennyiség összegyujtése esetén, a fomenü Bonus részén Make of videókat, soundtracket, és különféle artworköket nyithatunk meg). 3 féle jó kis rockot hallgathatunk a Hifi cuccnál, az erkélyen meg a rejtélyes Hollóba futhatunk bele. A tv-t, és az újságot ne tekintsük meg, mivel csak a lélekeronk csökken a gyilkosságról szóló hírek miatt. Miután kiszórakoztuk magunkat, hagyjuk el a lakást.

[Chapter 3-Lucas] Ezek után minden fejezet elott választási lehetoséget kapunk, hogy a 3 karakter közül melyik történeti szálát folytassuk, de mivel mindegyiket teljesíteni kell, így érdemes sorban haladni. Tehát a Parkban sétáljunk oda Markushoz, akivel Lucas pont 2 éve nem találkozott. Persze „hosünk” már a beszélgetés elején elkotyogja, hogy tegnap brutális módon megölt valakit… a bátyus kérdéseire mondjuk azt hogy vízióink voltak és a gyilkosság idopontjában nem voltunk ura a testünknek. A társalgás élén a papi hivatást fojtatott Markus egy keresztet nyom a kezünkbe, amit fogadjunk is el. Egy életponttal lettünk gazdagabbak. Ezután egy újabb látomásban láthatjuk, hogy egy kiskölyök játék közben bele esik a félig befagyott tóba. És kisebb csodület gyulik össze. Ezt látva pár rendor rohan a helyszínre, köztük a Doc's Dinerben falatozó járor is… Rohanjunk a tóhoz és vessük bele magunkat a jéghideg vízbe. A rossz látási viszonyokkal nem törodve a jobbra-ballra irányt surun nyomogatva ússzunk le a kissráchoz és húzzuk a felszínre. Tegyük le a hóra, másszunk ki a partra, hajoljunk le hozzá, és részesítsük elsosegélyben: az 1.2.3 ütemére nyomjuk le az egér gombot és húzzuk lefelé a kurzort. Ezt 3-4-szer eljátszva újra is éleszthetjük a gyereket. Mindenki boldog, Lucas-t egy hosnek kiáltják ki, és annak ellenére, hogy a rendor felismeri, szabadon távozhat a Parkból.

[Chapter 4-Carla&Tyler] Kedvenc rendornéninkkel megérkeztünk az NIPD székhelyére, hogy irodai munkával folytassuk tovább a nyomozást. A portás mókás köszöntését nyugtázva sétáljunk fel a jobb oldali lépcson, és menjünk be az ajtón. A központi terembe jutunk, aminek a végén nyílik Carla és Tyler saját bejáratú irodája. Útközben összefutunk az unszimpatikus Jeffrey-vel, akinek Tyler már több hónapja tartozik 100 dolcsival, és arra kéri Carla-t, hogy segítsen azt behajtani. Ez persze nincs a lány ínyére… Mielott végre kis kuckónk magányában dolgozhatnánk tovább, még leszólít minket az egyik helyszínelo is, hogy a tetthelyen talált nyomokról akar beszélni velünk, ha végre befut a társunk is. Az irodában igyunk egy kis vizet (lélekero növekedés), jo-jozzunk egy kicsit, végül hívjuk fel telefonon a társunkat. Aki persze mi mást is csinálna, mint mélyen horkol az igen cuki barátnoje mellett. Miután nem sikerült életet vernünk belé, üljünk le az íróasztalhoz, húzzuk ki a fiókot, ahol egy extra kártyát lelhetünk fel. Nézzünk bele a számítógépbe, olvassuk az e-maileinket (az enter-rel tudunk belépni, a backspace-l meg vissza), olvassuk el a híreket, aztán az adatbázisban keressünk rá a KIRSTEN szóra. Keljünk fel az asztaltól és váltsunk át Tylerre. Bármennyire is jól esik heverészni a kényelmes ágyon a szexi Samantha mellett, sajna vár a munka, így keljünk fel, kerüljük meg az ágyat, mustráljuk meg a szívszerelmünket (plusz pont J), de ne kezdjünk bele vele egy kis szerelmi játékba, mert Carla azt meg fogja zavarni a telefonnal, és így csak egy halom mínusz pontot kapnánk. (Egyébként a pixelvadászok észrevehetik, hogy az éjjeliszekrényen a Quantic elozo játékából, az Omikron-ból található egy szörnyecske…) Menjünk be a fürdobe, zuhanyozzunk le, utána a konyhában hörpintsük fel az ez alatt Sam által készített kávét és társalogjunk egy kicsit a lánnyal. Az elso kérdésére megértoen (Understanding) válaszoljunk, és másodjára pedig a balról a 2. választ adjuk meg. Így sikerül lenyugtatnunk a leányt és megint kapunk pár pontot. Sétáljunk vissza a hálóba, és a szekrénybol vegyük magunkra a göncünket, a bejárati ajtónál függo kabátot is vegyük fel, aztán egy búcsúcsók után távozzunk is a munkahelyünk irányába. Bent menjünk fel a lépcson, persze össze is futunk Jeffrey-vel, akivel legyünk barátságosak (Frienship), majd a baloldali válaszra bökve ajánljuk fel, hogy a pénzbeli tartozásunkat egy „barátságos” kosármeccsen döntsük el. Az irodában Carla jól kioktat, hogy a rendorség nem óvoda, és jó lenne, ha a közeljövoben idoben jönnénk dolgozni, végül elmondja, hogy a tegnapi szemtanú hamarosan itt lesz, hogy vallomást tegyen. Menjünk utána a nagyterembe és menjünk oda a helyszínelohöz, akit sorban kérdezzünk ki a bizonyítékokról. Ezzel következik is a következo fejezet.

[Chapter 5-Lucas] Kedvenc gyilkosunk már a munkáját se tudja rendesen végezni a banknál, ahol rendszergazdaként tengeti mindennapjait. Így nem meglepo, hogy a fejezet elején éppen a WC-ben találjuk, ahová a migrénes fejfájása és a hányingere kergette. Miután kiadta magából a reggelit, keressük meg az egyik sarokban az extra kártyát, aztán a munkaboxok között kóvályogjunk el a helyünkre (a megjeleno térképen piros ponttal van jelölve). Üljünk le az asztalhoz, és az egyik fiókból vegyük magunkhoz az extra kártyát, majd lássunk munkához. A szorgoskodást Tifany telefonhívása szakítja félbe. A lány kérdésére, hogy holnap reggel 8-kor Lucas ráér-e, igennel válaszoljunk. Ezek után egy kis QTE-ben lehet részünk, míg kapunk egy újabb telefon-t, hogy az egyik munkaállomás elromlott és jó lenne, ha megjavítanánk. Menjünk is oda. De szerelgetés helyett, jó kis akciózásban lesz részünk, mivel egy halom bogár jön mindenfelol és kezdi belepni hosünket. Aztán megjelennek a kicsit nagyobb példányok is. Akik elol látványos QTE jelentek sorozatában menekülhetünk el, végül beszorítanak az egyik sarokba, és csak jönnek, jönnek és jönnek… Már azt hinnénk, hogy Game Over következik be, kiderül hogy az egész csak hallucináció volt. Lucas csöppnyit zaklatott állapotban menekül ki a bankból.

[Chapter 6-Carla] Ebben a részben nem sok mindent kell tenni. Carla ellátogat a hullaházban, ahol éppen Mr. Kirsten-t vagdossa fel a boncorvos. Nekünk nincs más dolgunk, csak nyomkodni a gombokat QTE-betétekben, miközben különféle részletek villannak be a gyilkossággal kapcsolatban.

[Chapter 7-Tyler] Ez is egy röpke, átvezeto jellegu fejezet. Tyler a szemtanúskodó pincérno segítségével fantomképet próbál készíteni a gyilkosról, vagyis Lucasról :-P. Aki elszórakázhat a dologgal, de a további cselekmény szempontjából semmi hatása nincs. Tehát nyugodtan elfogadhatjuk a kopasz, dagadt csávós képet is :-)

[Chapter 8-Lucas] Lucas az otthona magányában, magába roskadva próbálja feldolgozni az utóbbi napok eseményeit, nem nagy sikerrel. Keljünk fel a fotelból. Igyunk egy kis borocskát, amit a konyhapult rejtekében lelhetünk fel. Utána gyakoroljunk a bokszzsákon, ha elég ügyesek vagyunk, akkor kiszakíthatjuk a tövébol… Mivel más dolgunk nem lévén (tv nézésnél csak a lélekero csökkenne), feküdjünk le aludni. Másnap reggel Tifany csöngetésére ébredünk, engedjük is be a lányt. Kínáljuk hellyel, utána szolgáljunk fel egy kis itókát. Lucas ex-barátnoje megkér, hogy szedjük össze a ruháit tároló dobozokat. Az egyik a telefonon asztalka mellett bujkál, a másik a hálóban, az egyik sarokban van. Miután végeztünk a pakolással, a most következo párbeszéd többképpen is végzodhet. Legyünk barátságosak Tifany-val, és akkor majdnem meg lehet csókolni (-30 pont…), ha az „Alone”- választjuk, akkor a távozása megkér, hogy gitározzunk neki egyet a régi szép idok emlékére(QTE). Ha ügyesek vagyunk, és rontás nélkül elpengetjük a melankolikus nótát, akkor jó kedélyállapotban vesznek búcsút egymástól hoseink, nyitottan az újrakezdésre… Menjünk vissza csicsikálni. A nem éppen kellemes álmokból Lucas-t a lakás különbözo pontjaiból áradó furcsa zörejek ébresztik. Félálomban kidülöngél a nappaliba, ahol a rejtélyes Hollóval találja szemközt magát. A furcsa madár rá se hederít, ezért kioldalog a félig nyitott lakásajtón (vajon ki hagyhatta így?). Kint a már az intróból ismert kislány fogadja, aki segélykéron nyújtja felé a kezét… Ekkor Lucas üvöltve ébred: csak álom volt! Mivel kialudtuk az alkohol hatását, így bevehetünk egy kis gyógyszert, a nappaliban hallgassuk egy kicsit a hifi-t, és gitározzunk is, végül igyunk egy kis tejet. Ezzel úgy-ahogy rend beraktuk a lelkiállapotunkat. Végül hagyjuk el a lakást.

[Chapter 9-Lucas] Pont egy éve történt, hogy Markus és Lucas elvesztették a szüleiket egy szörnyu autóbaleset során. A szomorú évfordulót „megünneplendo” a helyi temetoben találkozik a két fivér. Sétáljunk oda Markushoz és tegyük le a rózsát a szüleink sírjához. Ekkor hosünk transzba esik, és egy gyermekkori élményét kell átélnünk. A játék ezen része leginkább egy leegyszerusített Metal Gear Solid-ra hasonlít. Tehát úgy kell elszlalomoznunk a 4-es hangárhoz, hogy a katonai bázist orzo katonák ne vegyenek észre minket. (egyébként ezen a bázison dolgoznak kutatóként Lucasék szülei. Mi mást is csinálhatnának persze az unatkozó csemeték, mint titkos katonai raktárakba surrannak be bújócskázni…). Az útvonal eloször nem lesz teljesen világos, így igen hamar a fel-alá masírozó orök karjaiba fogunk belefutni. Elso körben fussunk északra, ahol a kerítés keleti végén át tudunk mászni. Utána nyugatra lopakodjunk, vigyázva, hogy ne bukjunk le, vágjunk át a téren, és a kerítés nyugati vége felé lévo lyukon bújjunk át. A változatosság kedvéért megint jobbra kell haladnunk, még pedig úgy, hogy amikor a teherautó elindul, akkor az oldala mentén szépen lépegetünk, aztán a megfelelo helyen berohanunk a raktárhoz, ahova bújjunk is be a falon tátongó nyíláson. Bent a bújócskázó barátainkat kéne megtalálnunk, lehetoleg mielott az egész kóceráj felrobbanna a kigyulladt hordók miatt. Egyikük a raktár bal oldalán a falapok mögé rejtozött, a 2. fenn van az emeleten, a 3. pedig a jobb oldalon, a malterszállító gépbe bújt. Neki hazudni vagyunk kénytelenek valamit (Lie), különben nem hajlandó elhagyni a rejtekét. Ha mindenkit megmentettünk, akkor 10 ponttalno a lélekeronk.

[Chapter 10-Carla&Tyler] Kedvenc nyomozópárosunk egy kis kondizással piheni ki a rendori tevékenység fáradalmait. Mielott jó kis látványos box-meccsben összemérnék az erejüket, mindketten kétféle erogépen kell edzeniük (Carla-val fekvotámaszt is csinálhatunk, ami a férfi játékosoknak kifejezetten kellemes látvány lesz J) Maga a meccs egy sima QTE rész, amiben mindegy, hogy ki gyoz, de azért próbálkozzunk a leányzóval gyoztes helyzetbe jutni…

[Chapter 11-Carla] A rövidke intermezzo során a rendorkapitány kérdéseire válasszuk azt, hogy minden bizonnyal rituális gyilkossággal van dolgunk (Ritual Killer), és elofordulhat, hogy még gyilkolni fog a közeljövoben (Yes…). Ezek után kis csapatunk ketté válik, Tyler a könyvesboltba megy érdeklodni, hogy ki is vett az utóbbi idoben Shakespeare könyveket. Carla pedig lemegy az NYPD irattárába, hogy utánanézzen a Kirsten névnek. Persze hol is máshol tárolhatnák a régi ügyek iratait, mint a dohos, és sötét pincében. Ezzel csak egy probléma adódik: kedvenc rendornénink klausztrofóbiás, meg amúgy is fél a sötétben… E miatt egy aprócska kijelzo mutatja a lépernyo alján az idegállapotát, és ha a csík jobbra, vagy balra túlságosan kileng, akkor a lány bepánikol és sebesen távozik a napfény irányába, és a mászkálást kezdhetjük elölrol. Ahhoz, hogy kiegyensúlyozott legyen az idegállapota, a jobbra-balra nyilat kell nyomkodni, óvatosan, különben megint pánik lesz a vége… Kapcsoljuk fel a villanyt, menjünk elore, a jobb oldali tekerentyut forgassuk el, erre az egyik könyvszekrény elmozdul, így tovább tudunk menni. Egy szobába jutunk, ahol középen egy (még) használhatatlan számítógép terminál álldogál, tole jobbra és balra is egy halom könyvszekrény van, amiken a régi esetek adatait tárolják lemezeken. Eloször is induljunk balra, ahol a szekrényeket elmozdítva a terem bal sarkába kell jutnunk (nem olyan vészes a dolog, mint amennyire elsore látszik, könnyen ki lehet tapasztalni, elakadni meg nem lehet benne), ahol is kapcsoljuk be az áramot. Ettol fogva a computer muködik, ellenben a világítás néha elmegy pár másodpercre, és hosnonk a szokásosnál is jobban parázik, így ekkor ne mozduljunk, hanem az idegállapotát tartsuk egyensúlyba a megszokott módon. Most a géptol jobbra próbálkozzunk. A feladat a 1990-2000 közötti állományokat tároló szekrényhez eljutni, ami persze többszörösen is el van zárva. Így eloször a bal részen lévo polcokat mozgassuk, menjünk át, további mozgatás után szabad lesz az út egyik fele, séta vissza, és most a rész jobb oldalán forgassunk és haladjunk, így már el is juthatunk a kiszemelt polchoz. Vegyük le a polc hátuljáról a lemezt, menjünk vissza a géphez, és ha szerencsénk van, a megfelelot hoztuk el. Ha nem, akkor próbálkozzunk ugyanannak a polcnak más részeinél.

[Chapter 12-Tyler] Mr. Miles olyat tesz, amit eddigi élete során nem surun: ellátogat egy könyvkereskedésbe. Sétáljunk le a lépcson, a szemmel láthatóan valamit keresgélo kínai eladót szólítsuk meg, majd hívjuk fel magunkra a figyelmét J. Kérdezzük ki. Persze nem árul el semmi konkrétumot, sot ha szóba hozzuk, hogy rendorök vagyunk, akkor eléggé barátságtalanul kér meg minket a távozásra. Keressük meg a baloldalt lévo kisasztalkát, amin a vizsgáljuk meg a könyvet. Az itt talált nagyítóval nézzük végig az oldalakat centirol-centire, míg az utolsó elottin egy kis firkát nem találunk. Mikor visszatesszük a helyére, akkor egy kis cetli esik ki belole, ami egy bizonyos bank számlalapjáról lett letépve (ezt használta Lucas könyvjelzoként). Próbáljuk elhagyni a boltot, mire Takeo kijelenti, hogy ha megtaláljuk azt a értékes irományt, ami miatt a fél boltot felkutatta, akkor mindenben a segítségünkre lesz. Kis gondolkodással (amiben segítségünkre lehet a bejárati ajtó mellett fellelheto könyv) rájöhetünk, hogy a keresett mu a fehér négyzettel jelölt polcok valamelyikén lehet. És hogy melyiken? A legfelso emelet baloldali végén kell kutakodni… A leletünket vigyük vissza a fura kínainak, aki most már készségesen válaszol a kérdéseinkre. Miután mindent megtudtunk, siessünk is tova.

[Chapter 13-Lucas] Lucas meghívást kap egy rejtélyes idos hölgytol, Agatha-tól, aki állítólag információval rendelkezik arról, hogy mi is történik itt valójában, mik ezek a látomások, miért és hogyan ölt valaki, Lucas testét felhasználva, és honnan van hosünk hírtelen megnott fizikai ereje. A hölgy háza az utca legvégén jobbra található épület. Csöngessünk, majd menjünk is be. A folyosón jobbra a konyha (extra kártyával), balra a „madárház” található. De ide még nem kell benéznünk, helyette fussunk végig a korridoron, és a szembe lévo ajtón menjünk be. Egy, szemmel láthatólag nem nagyon használt nappaliba jutunk, ahol különféle érdekes osi szobrokat láthatunk (itt is felfigyelhetünk a tulaj madármániájára), a szoba közepén pedig furcsa rituális eszközöket vehetünk észre a kisasztalon. Menjünk be a balra található ajtón, itt meg is találjuk Agatha-t, aki egy tolókocsiba kényszerült világtalan hölgy. Megkér minket, hogy toljuk el a madárszobába. (egyébként itt található a játék egyik legmókásabb programhibája: Lucas csak nagy erolködéssel tudja elore mozdítani a széket, de forduláskor játszi könnyedséggel forgatja, így simán ringlispílt játszhatunk Agatha-val J ). A madaras szobában megkér, hogy etessük meg a kis kedvenceit. A szárnyasok tápját a sarokban lévo kisszekrényben lelhetjük fel. Osztogassuk szét a magokat, utána már kikérdezhetjük a hölgyet a látomásainkról. A kezünkön lévo rituális jeltol szemmel láthatólag megijed. (annak ellenére, hogy o nem látja…). Toljuk vissza a nappaliba, ahol megkér, hogy szedjünk össze pár gyertyát és gyújtsuk mg oket. Gyufát a konyhaasztalon lelhetünk fel, gyertyát pedig a nappaliban lévo kisszekrény egyik fiókjában találhatunk. Tegyük oket az asztalra, aztán gyújtsuk meg. Oltsuk le a lámpát, végül húzzuk be a függönyöket. A most következo rész egy szimpla QTE, miközben hosünket Agatha hipnotizálja, feltárandó a gyilkosság elotti eseményeket. Próbáljunk nem rontani, mivel akkor -5 pontokkal lesz szegényebb a lélekeronk. A hipnózis során sokkal nem leszünk okosabbak, bár az kiderül, hogy az étteremben beszélgetett Lucas és a rejtélyes csuklyás alak, akit a pincérno nem látott!

[Chapter 14-Carla] A kemény szolgálat megköveteli az állandó gyakorlást, így Carla-ra a rendorség Egyetemének loterén akadunk rá. O meg itt leli fel azt a rendort, aki annak idején a Kirsten ügyben a nyomozást vezette. Miközben a mostani esethez ijesztoen hasonló gyilkosságról beszélgetnek, egy kis logyakorlatot tartanak. Ekkor FPS nézetbol kell lepuffantanunk az innen-onnan felbukkanó bábukat, amikért plusz idot kapunk. Lehetoleg a feltartott kezu civileket kíméljük… A gyakorlás végére némi információval és 40 pontnyi lélekero emelkedéssel lehetünk gazdagabbak. (már ha ügyesek vagyunk és 70 % körüli találatokat viszünk be.)

[Chapter 15-Tyler] Itt az ideje a Jeffrey-vel kötött fogadásunknak, és össze kell mérnünk az eronket vele kosárlabdában. Bár az mókás, hogy a rendorség mindketto szeme-fénye egy szál rövid gatyóban és trikóban áll neki játszani a mínusz 15 fokban és szakadó hóesésben. Ok tudják… (hát ezen röhögtem vagy 5 percet J -- Norbi) Kedvezo esetben (ha 10-szer kosarat dobunk, az egyébként sima QTE-ként megoldott meccsen), ellenlábasunk magába roskad és lemond a tartozásunkról.

[Chapter 16-Lucas] A játék egyik leglátványosabb jelenete következik, Mr. Kane a csörgo telefonra ér haza, amit fel is vesz. Erre egy osi nyelven szóló mondat hangzik el (egyébként inka), és egy pillanatra megjelenik a csuklyás alak, aki úgy dönt, hogy egyszer és mindenkorra végez hosünkkel, ezért a varázsige hatására elkezd szétesni a lakásunk, és arra kell ügyelnünk, hogy az elszabadult asztal és huto ne sodorjon ki az erkélyen…

[Chapter 17-Markus] Kedvenc bátyusunk rosszat sejtve látogatja meg öccsét. Rohanjunk Lucas lakásához (a bal hátsó ajtó), csöngessünk be, majd, mivel bentrol kiáltás hallatszik, törjük be az ajtót. A foteleket megkerülve rohanjunk ki az erkélyre, és kisebb erolködés árán húzzuk fel a sokkos állapotban lévo öcsénket. Szerencsétlen teljesen össze van zavarodva, fogalma sincs, mi történt, és elege van az egészbol J

[Chapter 18-Carla and Tyler] Rendornénink éppen zuhanyoz, amikor is megszólal a telefon, így csak arra van ideje, hogy egy leheletfinom alsónemut vegyen magára (a férfi hormonokkal megáldott játékosok nagy örömére J ), aztán már rohan is a türelmetlenül csörgo készülékhez. A vonal túloldalán Tyler van, aki a késo esti óra ellenére még mindig az irodában üldögél, és próbál elorejutni a nyomozásban. Megkéri a lányt, hogy ha bármi ötlete támadna, akkor csörögjön rá. Menjünk vissza Carla-val a hálószobába, öltözzünk fel, aztán séta vissza a nappaliba. Váltsunk át Tylerre, aki éppen azon sopánkodik, hogy már rég otthon kéne lennie Sammel, e helyett az éjszakai nyomozósdi helyett. Vegyük fel az íróasztala sarkán lévo cetlit, amit faxoljunk is el a társunknak. Olvassuk el a másik íróasztalon lévo újságot, amirol egy ötlete támad a nyomozónak. Hívjuk is gyorsan Carla-t. A lefolytatott beszélgetés után váltsunk is át rá. Kip-kop. Megérkezett a „randira” a lány szomszédja Tommy. Engedjük is be. A (szemmel láthatólag a lányra hajtó) úriember által hozott minoségi bornak keressünk két poharat az egyik konyhaszekrényben, majd a kellemes iddogálás során beszélgessünk egy jót. A munkán kívül mindenfélét említsünk meg neki, a beszélgetés vége mindenféleképpen az lesz, hogy o most jósol egyet a magával hozott Tarot kártyával, mivel szerinte fényes jövo vár a csinos rendornénire (ja, meg lehetoleg függjön össze az o jövoképével J). Szépen kevergessük meg a paklit, aztán húzzunk 2 lapot. Hopp balszerencse ezerrel. Még 3-szor kell húznunk, mindannyiszor különféle balszerencsés eseményeket megjósolva. Tommy az események ilyetén való alakulása miatt lelombozódva távozik. A halomnyi mínusszal csökkent lélekeronket egy kis pizzával, tévézéssel, és az ágyon való fetrengéssel növelhetjük. Miután összeszedtük magunkat, nézzük meg a Tyler által küldött faxot, majd egy kis telefonálgatás után vigyük át azt Tommynak a szomszédba, hátha van ötlete, hogy melyik bankból származhat a papír. Újabb dumcsi a társunkkal, majd váltsunk is át rá. Ha sokat ásítozna okelme (amivel a lélekero csökkenése jár együtt), kosarazzunk és igyunk egy kis vizet. A nagy irodában találhatunk egy kis extra kártyát, utána üljünk le az asztalunkhoz, és vizsgálgassuk meg a cetlit. Kapcsoljuk be az olvasólámpát, majd világítsuk át a papírt. Kis ügyeskedés után egy feliratra lehetünk figyelmesek, amit újságoljunk el Carla-nak, majd közös megegyezéssel napoljuk el a nyomozást holnapra.

[Chapter 19-Lucas&Tyler] Dolgozni sajna muszáj, így magába roskadva üldögél szegény Lucas a bank informatikai osztályán, és próbálja hasznossá tenni magát. Egy látomásban láthatjuk, hogy a rendorség már ide is eljutott, bizonyos Tyler Miles személyében. Mielott ideérne a nyomozó ragadjunk magunkhoz a jobb oldali fiókból egy extra kártyát, az asztalon pedig vizsgáljuk meg a bankszámla papírt, majd dugjuk is el. Ezután kérdez-felelek következik, amelyben kisebb QTE részekben láthatjuk a rendor gondolatait, így könnyen ki lehet következtetni a helyes válaszokat (elvileg, mivel itt van egy bug a játékban, így hiába adunk jó válaszokat, sokszor növekszik Tyler gyanakodása). Persze a bogaras látomások, is betámadnak, így nagyon nehéz ezt a részt letartóztatás nélkül megúszni. A lényeg, hogy a kérdésekre szinte mindig az igazságnak megfeleloen válaszoljunk (Truth), a Dodge választ sose használjuk, arra, hogy miért van kötés a kezünkön, pedig hazudjunk. Szerencsés esetben nem kell ezt a részt háromszor újrakezdeni. Mikor Lucas kimegy a mosdóba, mert rosszul érzi magát, tulajdonítsuk el Tylerrel az asztalon árválkodó töltotollat, hátha még jól jön valamire.

[Chapter 20-Lucas] Hosünk már csak a világtalan öregasszonynál tudna lelki békét találni, így meglátogatja. Menjünk be a házba, majd fussunk végig a folyosón. Nyissunk be a nappaliba, hiába szólítgatjuk az asszonyt, nem érkezik felelet. Nézzünk be az asztal mögé, és ott találjuk a meggyilkolt asszonyt. Miután kiszomorkodtuk magunkat, s hálószobában vegyük fel a bonusz kártyát, majd az ablakon keresztül távozzunk (elvileg itt még lehetne nyomokat keresni, hogy ki tette el láb alól szegény Agatha-t, de én nem találtam semmit :-) )


[Chapter 21-Tyler&Carla] Most fordított a helyzet, mint pár fejezettel korábban. Most Tyler pihenget otthon a barátnojével, és Carla húzza az igát az irodában J. Vegyük ki a pezsgot a hutobol, majd öntsünk a poharakba. Hamarosan megjelenik Sam egy szexi ruciban, és mivel pont most van, hogy 2 éve járnak, egy megható táncjelenet következik. (lehetoleg, ne rontsunk). A keringo után pedig kényelmesen leülnek a szófára, és…

Carla meg ugyebár bent nyomozgat késo este is. A feladat, hogy a különféle tárgyi bizonyítékok közül összepárosítgatva oket nyomokra bukkanjunk. Közben betelefonál Garret, a helyszíneloktol, és elmondja, hogy emilben elküldte a tollon talált újlenyomatokat, amiket nézzünk is meg, és párosítsuk az újlenyomatos papírral. A munkában, most Martin, az étterembol ismert közrendor zavar meg minket, aki elmeséli a Central Park-i incidenst, aztán továbbáll (Ha közben Carla elkezd boszen ásítozgatni, akkor igyunk egy kis vizet és jojózzunk). A második nyompárnak megteszi a Lucasról készült banki adatlap, és a fax, ami a New York-i taxi szolgálattól jött. Ennyi adatból már levonható, hogy Lucas Kane a gyilkos, így gyorsan tárcsázzuk is a társunkat.

[Capter 22] Lucas magába roskadva kóborol Agatha háza elotti utcán, amikor is egy látomás tör rá, amiben a csuklyás alak egy újabb embert babonáz meg, aki meggyilkol egy not a Laundry nevu mosodában.

[Chapter 23-Tyler, Carla, Lucas] E közben a rendorség eljut abba a lakótömbbe, ahol minden bizonnyal megtalálják a tettest. Carlaval menjünk el Lucas ajtajáig és törjük be az ajtót. Hm, az utóbbi idoben csöppnyit megváltozott a lakás berendezése: a padlón, a falakon, szinte mindenhol vérrel felfestett rituális jelek borzasztják el a nyomozóinkat. Valaki mindenképpen Lucasra akarja kenni a gyilkosságot, aki éppen meg is érkezne a ház elé, de egy jókor jött látomás figyelmezteti a benti veszélyre. De már késo, mire megfordul, hogy elfusson, egy rakás rendor fogja körbe. És elkezdodik a játék egyik legnehezebb és leglátványosabb QTE jelenete, amolyan Mr. Gumicsirkésen szólva: rendorleütés-pisztolygolyókikerülos-kungfuzós,tömegközlekedésbenrohangászós-helikopterbakapaszkodós,vonatrafelugrós rész J. Egyébként, amikor a helikopter talpába kapaszkodunk, akkor eszeveszett módon kezdjük püfölni a jobbra-balra irányokat, különben igen hamar életvesztés következhet be.

[Chapter 24-Carla&Tyler] Nyomozóinknak az a hálátlan feladat jut, hogy valahogy el kell magyarázniuk a rendorfonöknek, hogy is tudott a gyanúsított meglépni egy seregnyi rendor és kommandós elol. Felváltva válaszoljunk neki, így nem vesztünk annyi lélekero pontot. A kínos helyzetbol Garret ment ki, aki elkészítette Kane-rol a fotókat, amiket már ki is raktak a közeli reptereken és metróállomásokon.

[Chapter 25-Lucas] Hosünk ismeros fura hangra tér magához, kicsit kábán egy templomban. Mikor teljesen magához tér, akkor veszi észre, hogy aki ébresztette, nem más, mint Agatha, aki pár órája már halott! Az idos hölgyet ez az állapot szemmel láthatóan nem zavarja, abban, hogy elmondjon egy-két érdekességet. Például, hogy a Lucas elvarázsoló alakot Orákulumnak hívják, és egy Maya varázslat segítségével tudja átvenni a kontrollt az emberek felett, akiket így gyilkossá, majd öngyilkossá tesz. Lucas az elso, aki valami csoda folytán megmenekült. Mármint eddig, mivel két kérdés feltétele után megelevenednek a koangyalok, és össze-vissza kezdik kergetni, és dobálni hosünket. Ez az egyik legnehezebb QTE, de nem kell idegeskedni, kis gyakorlással húszadszorra meglehet csinálni J. A testgyakorlat után Marcus ébreszt (tehát megint csak álom volt…), akinek bármit mondunk, elég dühös hosünkre, ezért Lucas eléggé lehangoltan távozik.

[Chapter 26-Carla&Tyler] Újabb rejtélyes gyilkosság történt, de itt az állítólagos gyilkos végzett sajátmagával is. Beszéljünk Garret-el, majd menjünk be a mosodába, vegyük fel a bevásárlókocsiban lévo extra kártyát, majd vizsgáljuk meg Carlaval az egyik, majd a másik halottat is. Nézzük meg a földön a véres lábnyomokat és vérfoltokat, és a bejárat melletti szerszámosládát is. Váltsunk Tylerre, vele is az elobbi sorrendben menjünk végig, csak o a láthatólag túltáplált áldozat mellett figyelmes lesz az ottfelejtett telefonra is. Mikor végeztünk a látnivalókkal, beszéljünk a társunkkal, és hagyjuk el a helyszínt.

[Chapter 27-Lucas&Tifany] A bátyjával történt affér után, már csak egy ember van a közelben, akiben Lucas még megbízik: az ex-barátnoje, Tifany! De ezzel a ténnyel a rendorség is tisztában van, ezért éjjel-nappal figyeltetik a lány lakását. Így csak egy képpen juthatunk be, az ablakon… Odáig pedig különféle kerítéseken és ereszcsatornákon át vezet az út. Fussunk a lány lakása felé, mire egy újabb látomás figyelmeztet a rendori jelenlétre. A lakásajtótól jobbra nyíló sikátorba menjünk be. Másszunk át a kerítésen, majd a másikon is. A két rendor mögött akkor fussunk el, amikor egymásra néznek, így nem vesznek észre minket. Másszunk fel az ereszcsatornán (próbáljunk nem leesni, mivel 10 mínusz lélekero jár érte…), óvatosan araszoljunk el az ereszcsatornán, aztán másszunk le (ez a legtöbbször eséssel szokott nálam végzodni J.) A már lassan szokásossá váló rácsos kerítésen való átjutás után a jobboldali ablakot próbáljuk meg kinyitni (semmiképpen se törjük be!!). Ha már majd leszakad az ujjunk, akkor járunk éppen sikerrel. Másszunk is be gyorsan. Menjünk ki a nappali és konyha keverékére hasonlító szobába. Az egyik szekrényben extra-kártyát, a mellette lévoben csipszet találhatunk (+5 lélekero pont). A hutobol igyunk egy kis tejet, és együnk meg egy szendvicset (+10 pont). Nézzük egy kicsit a tévét, amibol kiderül, hogy a városba látogatott az egyik legelismertebb archeológus, aki pont az osi Maya civilizációkkal foglalkozik. Talán meg kéne látogatni a késobbiekben… Ekkor befut Tiffany, aki eloször megijed a gyilkosnak hitt barátjától, de aztán örül Lucasnak J. A lamour sajna nem teljesedhet ki újra, mivel egy marcona hang szólít fel kintrol az ajtó kinyitására. Megjött Miles felügyelo. Amíg a lány szóvaltartja a nyomozót, addig bújjunk el gyorsan valahová. Erre a célra a legmegfelelobb a spanyolfalszeruséggel zárható szekrény, ahol jó rejtozzünk is el (Stay). Miközben Tyler kikérdezi a lányt, és körbenéz a lakásban (Tiffany egyébként novérke :-) ), hosünkre rájön a tüsszenthetnék, ezért gyorsan nyomogassuk a felvillanó színes gombokat. Ha sikerrel jártunk, 10 lélekero ponttal lehetünk gazdagabbak.

[Chapter 28-Carla] A nyomozóno ellátogat a helyi diliházba, ahol megpróbál szót érteni a Kirsten ügy gyilkosával. Menjünk végig s folyosón, majd jobbra. A cella igen érdekes módon, Lucas kezén is látott jelképpel van kidekorálva. Beszélgessünk el a szemmel láthatólag nem teljesen komplett úriemberrel. Elmondja, hogy látomásai vannak, beszél egy titokzatos egyénrol, és az Orange Clanról, ami az egész ügyet háttérbe húzódva irányítja. Aztán orült kacaj közben közli, hogy az emberiség ideje lejárt és új idoszámítás kezdodik… A társalgás után boldogan hagynánk el a létesítményt, de ekkor feladja a küszködést az intézet generátora, és áramszünet következik be. A lámpák kialvása mellett nagyobb probléma, hogy a cella ajtók biztonsági okokból kinyílnak, és az orültek szabadon garázdálkodhatnak. Ebbol a szó szerinti orültek házából kéne kijutnunk. Carla persze megint beparázik, így amellett, hogy a tök sötétben el kéne navigálni a kijáratig, még a lelki egyensúlyára is ügyelnünk kell. Haladjunk egyenes, aztán balra, majd ismét egyenesen. Amikor egy „bennlakó” közelébe érünk, akkor ne mozogjunk, és a lélegzetünket is fogjuk vissza (szó szerint :-) ).

[Chapter 29-Lucas] Ellátogatunk a Múzeumba, ahol (persze álnéven) egy találkát beszéltünk meg Karikian professzorral. A sarokban egy extra kártyát találhatunk, és miután kinézegettük magunkat a sok osi kiállított tárgy között, szólítsuk meg a professzort. Akinek, mint szabadúszó újságíró mutatkozzunk be (Freelance). Erre körbevezet a teremben és nagyeloadást tart az egyik osi Maya istenrol, akinek a papjai, az Orákulumok, véres áldozatokat mutattak be. De ok személyesen nem szennyezték be a kezüket a halálra ítéltek vérével, hanem helyettük az úgynevezett Végrehajtók (Executor) végezték el az áldozatot, méghozzá transzba esve, mikor is az Orákulum átvette szerencsétlen felett az irányítást. Tisztára, mint Lucas esetében… Karikiannak valami buzlik, így rákérdez, hogy ugye nem is újságírók vagyunk? Meglepo, de az igazat válaszoljuk neki! (Truth). Beszéljünk neki a víziókról, így sikerül megértetni vele, hogy mi is egy Végrehajtó vagyunk, és mert egy állítólagos próféciába illünk bele (mivel a látomásaink végén a rejtélyes kislányt látjuk), segít nekünk. Menjünk utána a vészkijáraton keresztül. Sajnos nem jutunk messzire, mivel a parkolóházban 3 autó kezd el üldözni minket, és egy látványos QTE jelenetben kell elintézni oket. A professzor sajnos halálosan megsebesült, és az élete utolsó mondata az, hogy keressük meg a kislányt…

[Chapter 30-Lucas]> Egy ismeretlen, álomszeru helyen térünk magunkhoz, ahol végre összefutunk nemezisünkkel, aki jó kis Maya öltözékben virít, és kifejezi csodálkozását, hogy még mindig életben- és épelméjuek vagyunk. De miután beszélt egy osi erorol, a Chroma-ról, (aminek a furcsán megnott eronket köszönhetjük), úgy gondolja, itt az ideje megszuntetni a számára nagyon kínos állapotot és ránk ereszt egy szornyikét, ami elol fussunk is el egy QTE jelenet során. Hiába minden igyekvés, a szörny utolér, és úgy látszik nincs menekvés, mire az ido megáll, és mégis megúszzuk a dolgot. Megmentonk persze ki más is lenne, mint Agatha(?)… Az egyre furább hölgy is a titokzatos kislány, az Indigó Gyermek felkutatására szólít fel.

[Chapter 31-Lucas&Marcus-Carla&Tyler] A következo intermezzo során egy szürrealista látványvilágú álmot látunk, amiben a titokzatos Orange Clan vezetoi kihallgatják az Orákulumot a sikertelenségének okáról. A hosszú, de érdekes társalgás után egy szállodában ébred Lucas. Érdekes, de Carlaék itt is a nyomunkban vannak, így azelott hívjuk fel telefonon Marcust, mielott a nyomozók ránk találnának. O egyébként kifejezetten bajban van, mivel az Orákulum öt szemelte ki a következo áldozat szerepére. Fussunk be a kisszobába, és vegyük fel a telefont. Lucas kérésére zárjuk be az ajtót, majd ismét vissza a kagylóhoz. A szerencsés menekülést ünneplendo jó 20 ponttal no a lélekeronk. Közben megérkeznek a nyomozóink is a szálloda megfelelo emeletére. Carla-val rúgjuk be a 369-es szoba ajtaját, és hopp, rossz helyen járunk. A szadista gyilkos helyett, egy szado-mazo szerelmet gyakorló párba botlunk, álljunk is gyorsan tovább J. A helyes szoba a folyosó legvégén található, ahová nyissunk is be. De a gyanúsított már lelépett, még jó, hogy nagyokos nyomozóinknak nem jut eszükbe kinézni az ablakon… Lucas már örülne, hogy megúszta a napot, amikor újból csörög a telefon. A vonal a kifejezetten zaklatott Tiffany van, aki zokogva kéri a segítségünket, mert egy orült elrabolta, és megfenyegette, hogy megöli, aztán átadja a telefont az elrablónak, akit ugyebár nem kell bemutatni senkinek…

[Chapter 32-Lucas] Tiffany-t a Vidám Tündér névre hallgató vidámparkban találjuk meg a hullámvasút tetején, egy póznára kötözve. Jobbra futva egy extra élethez juthatunk, utána balra, egyenesen, majd jobbra haladva juthatunk el az egyfolytában segítségért sikítozó lány közelébe. A kisházban kapcsoljuk be az áramot, majd szálljunk be a megérkezo szerelvénybe. Fent egy rozoga deszkapadlón kell átegyensúlyoznunk. A legkönnyebb módszer, ha nyomva tartjuk az egér két gombját (ekkor magától megyünk elore), és az elsodleges jobbra-balra iránnyal dülöngélünk. A túloldalon szabadítsuk ki a lányt, mire megjelenik a kedvenc ellenlábasunk (csapda szaga van a dolognak), és leomlasztja alattunk az alapzatot…

[Chapter 33-Lucas&Marcus] Egy újabb visszaemlékezést láthatunk a Kane testvérek gyermekkorából. Rángassuk ki az ágyból Marcus-t, majd másszunk ki az ablakon. Egy újabb lopakodós rész következik, ami elsore baromi nehéznek tunik, de simán végigviheto J. A lényeg, hogy kerüljük ki az oröket és az ide-oda kószáló reflektorfényeket. Annál a mentési pontnál (piros x-ekkel vannak jelölve a térképen), ahol a testvérek külön válnak, Marcus-al menjünk visszább egy háznyit, és kavicsdobálással tereljük el az or figyelmét, így Lucas már át tud menni az eddig orzött úton. (persze utána kövessük az öccsével). A figyelemelterelést még egyszer kell eljátszani, amikor Lucas kitalálja, hogy a telefondróton akar átmászni a kerítés túloldalára. Utána már pofonegyszeru az út: a fal mentén (vigyázva a reflektorokra) osonjunk el a raktárig, ahová bújjunk be. Menjünk át a zsilipszeruségen és meglátjuk, a , a…, semmit, mert vége a fejezetnek :-P.

[Chapter 33-Carla&Lucas] Újabb látomás, amiben az Orákulum boldogan számol be a feletteseinek Lucas haláláról. De egy valamit nem tud: méghozzá, hogy téved! Carla ellátogat a temetobe a nemrég elhunyt Tiffany sírjához, aholis megjelenik Lucas, és társalgásba kezdenek. Kérdezzük ki gyilkosságról, a valódi gyilkosról, a beszélgetés végén pedig ígérjük meg, hogy segítünk neki (Help), aztán fogjunk kezet vele (QTE rész :-) ).

[Chapter 34-Lucas] Egy újabb álom, amelyben (ha ügyesek vagyunk, és nem rontunk a gombnyomkodásban) megláthatjuk, hogy hol is van a Gyermek: egy árvaházban. Ébredés után az igen lenge öltözéku Carla nyugtatja Lucast…

[Chapter 35-Carla&Tyler] Az utolsó munkanapon kedvenc nyomozóink nyomott hangulatban hallgatják a híreket. Ha a homérséklet továbbra is ilyen drasztikus ütemben csökken, akkor nem sok ideje van hátra az emberi fajnak. A hangulatot a betoppanó Sam fokozza, aki Floridába akar utazni az egy óra múlva induló utolsó vonattal, és választás elé állítja Tylert. Végre eldönthetni, hogy a munkája, vagy a családja fontosabb-e számára? (ismeros szitu, mi? J) Döntsünk a belátásunk szerint…

[Chapter 36-Lucas Vs Oracle] Az Orákulum bármelyik pillanatban befuthat, így rohanjunk be az otthonba. A novér tiltakozásával nem törodve fussunk el a folyosó végére, majd nyissunk be a bal oldali ajtón, ahol meg is találjuk a hallgatag kislányt. Kapjuk fel gyorsan, mivel megérkezett az Orákulum is az intézetbe. Persze felszólít a Gyermek átadására, cserébe talán meghagyja a szánalmas életünket. Ne is hallgassunk rá! Fussunk a felé, aztán rohanjunk be a jobbra lévo piros, vészkijáraton, mire a tetore jutunk. Itt kezdetét veszi egy jó negyed órás összecsapás jó és a rossz között. Piros sarokban az emberiség élo-halott státuszba emelkedett hose Lucas Kane, a kék sarokban az Orange Clan helyi bajnoka az Orákulum! A meccs eléggé egyesélyes, bár ha minden ügyességünket bevetjük, és kisebb újlekopás árán egy döntetlent ki tudunk hozni: az épület tetején árválkodó víztárolód Lucas nemes egyszeruséggel ráomlasztja az ellenfelére. Ezután nincs is más dolgunk, mint a felbukkant SWAT helikopterek elol Neo-t megszégyeníto módon a házfalon vízszintesen futva elmenekülni (elég idegölo és embert próbáló QTE részekbol áll a harc) . (Hány billentyut törtél szét ezalatt? J-- Norbi)

[Chapter 37-Lucas Vs Agatha :-)] Üldözoink elol egy kis romos szobába futunk be, ahol mino meglepetés, Agatha-val futunk össze, aki egyre barátságtalanabbul követeli a lány átadását, mivel tole függ az emberiség következo ezer éve. Beszél még arról, hogy Lucas meghalt a vidámparki incidens során, és o élesztette újjá, hogy megszerezze a lányt, és most a küldetése véget ért! Ne adjuk oda neki a gyereket (Refuse), mire a vak hölgy felfedi valódi mivoltát és átváltozik egy jó 3 méteres sárga színu lényé, és kijelenti, hogy ahogyan adta, úgy el is eszi az életünket… Orült módjára kezdjük nyomkodni az elsodleges jobbra-balra irányokat, így megszökhetünk elole, és Superman módjára áttörve a falat az utcán landolunk, ahol Carla és egy toprongyos alak segítségével a csatornahálózatba menekülünk.

[Chapter 38-Lucas&Carla] Kövessük a vezetonket, míg el nem vezet nagyobb térrészhez, ahol ismerosökbe botlunk. Itt melengeti a kezét a tuznél Marcus, és az a hajléktalan is, akivel a játék legelején már találkoztunk. Eloször a bátyánkkal, majd az új barátaink vezetojével beszélgessünk, aki sok mindenrol fellebbenti a fátylat. Többek között beszél a Chroma-ról, az Orange Clan-ról és a sárga lényrol, aki szerény módon a Felsobbrendu Intelligenciának nevezi magát. A társalgás után Lucas ledol aludni az elso szerelvényben. Carlaval még ne menjünk utána, hanem nézzük végig a kocsikat. Az egyikben találunk egy kis életerot, a terem végén meg egy rádiót, aminek a beüzemeléséhez elemre és antennára lesz szükség. Az elobbit az utolsó kocsiban lévo zseblámpából vehetjük ki, az utóbbit, meg a legelso szerelvény mellett található fémlapról törhetjük le. Beüzemelve a rádiót meghallgathatunk több híradást a világban zajló apokaliptikus állapotokról. Végül feküdjünk le Lucas mellé, de jó kis alvás helyett teljesen más foglalatosságba kezdenek barátaink. A 18 éven aluli játékosok most csukják be a szemüket, és hallgassák a … hm, zenét :-P.

[Chapter 39-Végjáték] Egy újabb visszaemlékezés után, amelyben a szüleink egyik veszekedését hallgathatjuk ki (rájöttek, hogy belopóztunk a titkos raktárba), Lucas és Carla, immár a jelenben megérkezik a Wishita katonai támaszpontra, ahol hosünk a gyerekkorát töltötte. Az eros havazást legyurve menjünk be az épületbe.